Встановили статус ВПО за відсутності відмітки про місце проживання
308691 ПЕРЕГЛЯДІВ
Коли у березні 2022 року до Херсону зайшли окупанти, пані Наталія разом із дитиною була змушена кинути рідне місто і переїхати до Запоріжжя.
Як виявилося у паспорті Наталії була відсутня відмітка про реєстрацію місця проживання в Херсоні і з оформленням статусу внутрішньо переміщеної особи виникли труднощі.
Відвідування з малою дитиною державних установ, які були переповнені чергами евакуйованих громадян, викликало у Наталії сум і відчай. Людям, які залишили домівки, роботу, родичів і друзів взагалі важко адаптуватися до нових умов життя, тим більше самостійно вирішувати безліч питань, з якими вони стикаються.
Наталія була у розпачі і за порадою знайомих звернулася до Запорізького місцевого центру з розумінням, що її питання прийдеться вирішувати в судовому порядку і це займе певний час.
Досвідчена фахівчиня центру Ольга Яковлева заспокоїла клієнтку і допомогла їй скласти заяву на адресу Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради з обґрунтуванням порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи у разі відсутності в документі, що посвідчує особу, відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення.
НАГАДУЄМО
Відповідно до пункту 4 Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 року № 509 під час подання заяви про взяття на облік заявник пред’являє документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, або свідоцтво про народження дитини.
У разі відсутності в документі, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документі, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, заявник надає докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, на день виникнення обставин, що спричинили внутрішнє переміщення. Такими доказами можуть бути :
(військовий квиток з відомостями щодо проходження військової служби;
трудова книжка із записами про трудову діяльність;
документ, що підтверджує право власності на рухоме або нерухоме майно;
свідоцтво про базову загальну середню освіту;
атестат про повну загальну середню освіту;
документ про професійно-технічну освіту;
документ про вищу освіту (науковий ступінь);
довідка з місця навчання;
рішення районної, районної у мм. Києві чи Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської чи районної у місті ради про влаштування дитини до дитячого закладу, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, встановлення опіки чи піклування;
медичні документи;
фотографії; відеозаписи тощо.
Пунктом 6 зазначеного Порядку передбачено, що у випадках відсутності в документі, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документі, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення уповноважений орган зобов’язаний розглянути заяву протягом 15 робочих днів та прийняти рішення про видачу довідки або відмову в її видачі.
До заяви пані Наталії в якості доказів були долучені договір оренди її квартири в м.Херсоні, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про народження дитини, роздруківка електронного направлення до дитячої поліклініки м. Херсон, копію заяви на зміну умов обслуговування за Договором банківського обслуговування фізичних осіб, в якому значилася адреса проживання.
Згодом Наталія повідомила, що її питання вирішено позитивно, була щиро вдячна юристам центру, які допомогли їй уникнути судових тяжб.