Податки та акцизи онлайн — нові функції "Дії" вже цього року
Мінцифра оголосили про нові функції у "Дії" у співробітництві з Державною податковою службою. Тепер для українських підприємців стануть доступними онлайн-податки та електронні акцизи.
Про це під час брифінгу 12 квітня повідомив віцепрем'єр-міністр-міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.
Навесні послуги податкової служби частково інтегруватимуться й у "Дію": у розділі "Мої податки" стануть доступними сплата податків та подання декларацій для ФОП за спрощеною системою, довідка про стан доходів та податків, дані про платника і розрахунки з бюджетом. Окрім цього, підприємці отримуватимуть нагадування про строки оплати, наявність податкових зобов'язань або заборгованості, щоб вони змогли уникнути штрафів. Завдяки інтеграції "Дії" з банками у сервісі відображатиметься загальна сума надходжень за певний звітний період, але лише за згодою користувача. Варто зазначити, що при цьому сама платформа не зберігатиме жодних конфіденційних даних, а лише від імені ФОП робитиме запити до банку та заповнюватиме поле у декларації, яку підприємці зможуть заповнювати та подавати у кілька кліків. У декларацію разом із сумою надходжень автоматично підтягуватиметься уся інформація, наявна у реєстрах, тобто єдине, що потрібно додати у форму - дані, які автоматично не вказані, та свій електронний підпис.
За словами Голови ДПС України Олексія Любченка, ці сервіси забезпечуватимуть прозоре, просте та зручне надання державних послуг. При цьому послуга залишатиметься доступною в електронному кабінеті платника податків на сайті ДПС.
У плани платформи також входить запуск електронного акцизу та електронної марки — його реалізують вже восени, але поки що лише для алкогольної продукції. "Дія" дозволить спростити процес замовлення, обліку та сплати марок як для виробників, так і для експортерів. Разом із цим кожен громадянин матиме змогу перевірити акцизну марку на справжність та у разі виявлення порушення миттєво повідомити про нього. Таким чином влада посилює боротьбу з фальсифікованим або незаконно ввезеним на територію країни підакцизним товаром. Нова функція повинна покращити взаємодію між державними та громадськими організацій, що контролюють обіг маркованих товарів, шляхом швидкого обміну інформацією та спрощеним документообігом.
Нагадаємо, вперше "Дія" була представлена у вересні 2019 року: вже тоді були доступними 33 послуги та певний перелік електронних документів. У березні 2020 року на порталі та у застосунку були запущені послуги з онлайн-реєстрації фізичних підприємців. Восени 2020 року Міністерство цифрової інформації представило оновлений додаток "Дія 2.0" та запустило низку нових послуг на порталі, серед яких - можливість онлайн-реєстрації ТОВ.