Збільшення кількості постраждалих від потягів – необачність чи страшна закономірність?
В Україні понад 19,5 тисяч кілометрів залізничних шляхів. Майже всі досить великі населені пункти мають на своєму балансі вокзали. А отже і по місту прокладені залізничні колії. І ці колії далеко не завжди у таких місцях, де люди не ходять. Нерідко вони фактично перерізають місто, буває навіть по кілька разів. І це буває грає свою роль у кількості травм у тому чи іншому місті.
Статистика щодо аварій на залізницях насправді не дуже радує. Їх кількість абсолютно не зменшується. Але якщо з транспортом це стається в одному місці – на переїздах, де здебільшого причини такої ситуації зрозумілі, то із людьми ситуація набагато складніша. Залізниця може буквально перетинати район міста, а людям потрібно якось діставатися додому. І відсутність нормально зроблених переходів, а відтак необхідність просто перетинати колії, необачність та неуважність під час цього, лінощі, коли переходи все-таки є (до них ще ж дійти потрібно) та інші фактори – всі вони мають місце у такій насправді страшній статистиці. Тому й стаються нещасні випадки. Але останнім часом їх кількість чомусь збільшилася. І одну причину цього знайти складно.
Так, наприклад, кілька днів тому у Чернігові, в районі Подусівка дівчина потрапила під потяг. Постраждалій 17, вона місцева жителька. Дівчина перетинала колії, під час чого й була збита електропотягом. На щастя, вона залишилася жива. Її доправили до обласної лікарні та у нейрохірургічному відділенні приступили до лікування. Дівчина отримала перелом кісток черепа, але ніяких патологій немає, вона спокійно спілкується, адже перебуває у стані середньої тяжкості та йде до покращення. Але от відомо, що відкрито кримінальне провадження щодо порушення правил безпеки руху залізничного транспорту.
Через кілька днів після цієї ситуації, сталася схожа. Тільки цього разу під потягом опинився 30-річний чоловік. Це відбулося у Херсонській області, у селищі міського типу Мирне. Чоловік вночі перетинав колії. Та ділянка була неосвітленою. І через це водій зміг побачити його занадто пізно. Наїзду не вдалося уникнути, не дивлячись на екстрене гальмування. Про таку ситуацію повідомив начальник залізничної станції, на території підпорядкування якої це й відбулося. Як відомо від поліції області, чоловіка госпіталізували до Скадовської лікарні. Він отримав травму голови рубленого типу та травматичну ампутацію трьох пальців однієї із рук. Чоловік у тяжкому стані. Але живий. Проте відомо також, що він був під дією алкоголю. Тому тут вже роль зіграла необережність та градус. І тут також відкрито кримінальне провадження.
Наїзд із трагічним фіналом стався у Черкасах. Там на перетині вулиць Одеської та Грушевського також проходять залізничні колії й саме на них знайшли тіло чоловіка. На місце викликали медиків. Але вони констатували лише смерть. Фактично іншого бути й не могло – у чоловіка від колес потяга відбулася ампутація голови. Наразі поки що деталі з'ясовуються, не відомі ні особа загиблого, ні те, чи це був нещасний випадок, чи, на жаль, успішна спроба вкоротити собі віку.
А буквально менше ніж добу тому сталася ще одна ситуація. Знову на колії. На щастя, без смертельного фіналу. У селищі Великодолинське, що знаходиться в Одеській області неподалік від обласного центру, чоловік також опинився під потягом. Вантажний поїзд збив його на 22 км шляху. Спеціалісти екстреної медичної допомоги оперативно прибули на місце та ушпиталили постраждалого. У чоловіка стан досить важкий, адже він отримав перелом нижньої щелепи, черепно-мозкову травму та струс мозку. Але головне, що він залишився живим. Поки що деталі того, як це сталося, з'ясовуються. Але ймовірніше за все, чоловік також переходив колії і робив це необачно.
У Державній службі України з надзвичайних ситуацій наголошують, що при переході залізничних колій потрібно бути максимально обережними. Якщо є облаштоване місце переходу – не лінуйтеся та дійдіть до нього. Якщо ж такого немає – перетинайте колії максимально обережно. Поїзд зазвичай добре чутно, коли він наближається – не спішіть та перечекайте на безпечній відстані. Адже саме так можна убезпечити себе від таких ситуацій, яких побільшало останнім часом на залізничних шляхах.