Верховна Рада України: штрафи за помилки в товарно-транспортних накладних та перенавантаженнях
Збір врожаю буде супроводжуватися збором штрафів з відправників вантажів і бухгалтерів: Рада прийняла закон про штрафи в 51 тисячу за перевищення ваги та помилки в товарно-транспортних накладних.
Штрафні санкції в розмірі 51 тис. грн, за словами парламентаріїв, чекатимуть відправників вантажів і бухгалтерів на ваговому контролі.
Так, Верховна Рада прийняла законопроєкт 3743 в цілому як закон «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю»
Обговорення поправок до другого читання було більш ніж гарячим.
Так, народний депутат Олександра Устінова («Голос») зазначила, він вводить «нереалістичні штрафи». В автоматичному режимі не реально забезпечити повноцінну перевірку. Штраф направляється до спеціального цента інспектору який все вирішує.
З огляду на це, штрафи сплачувати не всі перевізники «будуть розв'язувати питання».
Що ці штрафи будуть в 51 тисячу, я вже бачу, як вирішуватимуть, чиї перевізники заплатять штрафи, а чиї - ні », - зазначила вона.
Юлія Клименко («Голос») підкреслила, що «цим законопроєктом передбачаються нереальні штрафи 51 тисяча за помилку в транспортній накладній». «Наразі це буде нова корупційна годівниця » — зазначила вона.
Також вона підкреслила, що замість відповідальності за перевищення навантаження на дороги для перевізників цей законопроєкт збільшує штрафи за «папірці», т. Е. Зміни не відповідають меті законопроєкту.
Народний депутат Володимир Арешонков («Довіра») зазначив, що, можливі помилки з обрахунком на вагах та відносне значення має товар. «Якщо взяти зернову сферу потрібно враховувати вологість товару», - додав він.
Також він навів ситуацію як приклад, коли при зборі зерна немає можливості зважити продукт.
Народний депутат Вадим Івченко («Батьківщина») зазначив невідповідність відповідальності вaнтaжoвiдпрaвникa і пeрeвiзникa в даному законі.
Повинна бути пропорційна відповідальність не враховано водія із його особистими речами до чого тут штраф ?
Примітно, що народні депутати Устинова і Клименко розповіли про поправки, яких нібито не було в тексті законопроєкту, за який голосував Комітет.
«О 11 ранку сьогодні були зовсім інші правки. Потім були внесені додаткові правки », - зазначила Устинова.
Нові обов'язки для водіїв
У Головному юридичному управлінні Верховної Ради відзначили, що електронна таблиця від Комітету надійшла в ГЮУ 29 червня 2021, т. Е. В день прийняття закону Радою.
Зокрема, ГЮУ зазначає, що проєктом пропонується шляхом викладення ч. 2 статті 122-2 Кодексу про адмінправопорушення в новій редакції встановити відповідальність на невиконання вимог посадової особи.
«У такій редакції водії всіх транспортних засобів зобов'язані зупинятися на вимогу посадової особи.
Проєктом пропонується доповнити статтю 132-1 КпАП новою частиною третьою, встановивши відповідальність, зокрема, за ухилення або відмову від проходження габаритно-вагового контролю ».
«Однак, з огляду на зазначені ознаки об'єктивної сторони такого правопорушення, представляється неможливим зафіксувати обставини, які будуть вказувати на наявність його ознак, без проведення відповідних слідчих дій у зв'язку з відсутністю в КоАП інституту адміністративного розслідування.
Крім того, з огляду на зміни в статтю 143, згідно з якими зазначені порушення фіксуватимуться за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, нe визначений спосіб, яким мoжyть бyти зaфiксoвaнi такі порушення як ухилення.
«Cлід зазначити, що в проєкті не розв'язане питання про матеріали (доказів), які будуть розглядатися по справі про такі порушення, може привести до труднощів при застосуванні такої статті на практиці».
Нові повноваження службі безпеки на транспорті.
Змінами до статті 229 Кодексу розширюється перелік адміністративних порушень, справи про вчинення яких будуть розглядатися відповідними особами.